ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


Արդյո՞ք հնարավոր է տիեզերական վերելակ կառուցել դեպի Լուսին

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

Գիտաֆանտաստիկ վեպերում հաճախ է խոսվում տիեզերական վերելակի մասին, որը կապում է Երկիրն ու Լուսինը։ Եկեք պարզենք, թե որքանով է իրատեսական նման ֆուտուրիստական ​​օբյեկտը: Իսկապե՞ս հնարավոր է տիեզերական վերելակ ստեղծել, գրում է pikabu.ru-ն:

Տիեզերական վերելակի գաղափարը նոր չէ: Առաջին անգամ այն ​​առաջարկվել է 19-րդ դարի վերջին հայտնի տիեզերագնացության տեսաբան Կոնստանտին Ցիոլկովսկու կողմից։ Այնուամենայնիվ, շոգեքարշների և ձիաքարշների դարաշրջանում այդ գաղափարը հնարավոր չէր կյանքի կոչել։ Հիմա բարձր տեխնոլոգիաների դարաշրջանում, արդյո՞ք հնարավոր է գործնականում իրականացնել տիեզերական վերելակ ստեղծելու գաղափարը։

Տեսականորեն՝ այո։ Դրա համար անհրաժեշտ կլինի հիմք: Դա կարող է լինել օվկիանոսում հսկայական լողացող հարթակը: Անհրաժեշտ կլինի նաև աներևակայելի երկար և պինդ մալուխ: Նաև անհրաժեշտ կլինի հակակշիռ: Այս դեպքում Լուսինը կարող է ծառայել որպես հակակշիռ։ Բայց, ինչպես ասում են, թղթի վրա հարթ է, բայց ձորերն են մոռացել։ Գործնականում ինժիներները ստիպված կլինեն հաղթահարել մի շարք էական դժվարություններ...

Երկրի և Լուսնի միջև առավելագույն հեռավորությունը 406000 կմ է։ Դա այն երկարությունն է, որը պետք է ունենա մալուխը: Ավելին, սովորական պողպատե մալուխը հարմար չէ: Այն պետք է պատրաստված լինի այնպիսի նյութից, որը և՛ չափազանց ամուր է, և՛ միևնույն ժամանակ շատ թեթև։ Պողպատը չափազանց ծանր է: Բացի այդ, պողպատի ամենապինդ տեսակների դիմացկունությունը չի գերազանցում 5 գիգապասկալը: Միակ նյութը, որը կարող է հարմար լինել տիեզերական մալուխ ստեղծելու համար, միաշերտ ածխածնային նանոխողովակն է: Գիտնականներն արդեն ստեղծել են 195 գիգապասկալ դիմացկունությամբ նանոխողովակների նմուշներ։ Տիեզերական կապի համար բավարար են առնվազն 120 գիգապասկալ դիմացկունությամբ նանոխողովակները: Ենթադրենք  մալուխի նյութն արդեն կա։ Բայց խնդիրն այն է, որ ածխածնային նանոխողովակները դեռ դուրս չեն եկել հետազոտական ​​կենտրոններից։ Դա դեռ փորձնական նյութ է։ Շատ տարիներ կպահանջվեն, մինչև մարդիկ կսովորեն գործնականում կիրառել նանոխողովակները և դրանք արտադրել արդյունաբերական մասշտաբներով:

Տիեզերական վերելակը պետք է կառուցվի ոչ միայն Երկրի, այլ նաև հակակշիռի վրա։ Մեր դեպքում դա Լուսինն է։ Իսկ դրա համար անհրաժեշտ կլինի ածխածնային նանոխողովակների և համապատասխան ենթակառուցվածքների լայնածավալ արտադրություն սկսել Երկրի արբանյակի վրա: Բայց դրա համար ներկայումս ոչ ռեսուրսներ կան, ոչ տեխնոլոգիաներ։ Հիմա Լուսին կարելի է միայն երբեմն այցելել ավտոմատ կայաններով: Ենթադրվում է, որ նանոռոբոտները կստեղծեն այդ նյութը Երկրի արբանյակի վրա։ Բայց հիմա «նանոռոբոտներ» կան հիմնականում գիտաֆանտաստիկ գրքերում, այլ ոչ թե գիտական ​​լաբորատորիաներում, էլ չխոսենք արդյունաբերական ձեռնարկությունների մասին։

Ինչ որ է, բայց նաև չնշվեց նախագծի ֆինանսական բաղադրիչը։ Այդ մեծածավալ ծրագրի վրա պետք է ծախսվի հսկայական գումար։ Հարյուր տրիլիոնավոր դոլարներ կպահանջվեն Երկրի և Լուսնի վրա անհրաժեշտ ենթակառուցվածքների տեղակայման համար: Միաժամանակ կասկածելի է այդ հավակնոտ նախագծի տնտեսական նպատակահարմարությունը։ Լուսնի հիմնական արժեքը նրա օգտակար հանածոներն են: Օրինակ, հելիում-3-ը, որն առատ է Լուսնի վրա, շատ արժեքավոր էներգետիկ ռեսուրս է: Բացի դա մեր արբանյակն իդեալական արձակման հարթակ է։ Լուսնի վրա կարելի է տիեզերակայան հիմնել տիեզերքի խորը հետախուզման համար:

Այս ամենը գեղեցիկ է հնչում: Բայց մարդկային քաղաքակրթության զարգացման այս պատմական ժամանակաշրջանում մեզ, ընդհանուր առմամբ, Լուսինը պետք չէ: Երկիր մոլորակը դեռ ունի բավարար քանակությամբ օգտակար հանածոներ: Իսկ խորը տիեզերական ուսումնասիրությունները ոչ մի գործնական օգուտ չեն բերում։

Իսկ ընդհանուր առմամբ ասած, դեպի Լուսին տիեզերական վերելակն  ավելի շուտ համարձակ ֆանտազիա է, քան իրատեսական նախագիծ: Հետևաբար, մարդկության համար ավելի լավ է կենտրոնանալ Լուսնի ուսումնասիրության ավելի պարզ ուղիների վրա:

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am

Historical Dates ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ
Most Popular