Русский
ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


Ռուսաստանը և Իրանը գործարկում են նոր տրանսպորտային միջանցք

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

Regnum.ru-ն գրում է, որ  Իրանի տրանսպորտի փոխնախարար Շահրիյար Աֆանդիզադեն տեսակոնֆերանսային հանդիպում է անցկացրել ռուս գործընկերների հետ։ Կողմերը դիտարկել են Հյուսիս-Հարավ տրանսպորտային միջանցքի Ռեշտ-Աստարա հատվածում շարունակական երկաթուղային հաղորդակցության նախագծի ավարտը։ Մոտ 160 կմ երկարությամբ այդ հատվածն անցնում է Կասպից ծովի ափով Իրանի տարածքով մինչև Ադրբեջանի սահման։ Դա տեղի է ունեցել բառացիորեն երկու օր այն բանից հետո, երբ ՌԴ արտգործնախարար Սերգեյ Լավրովը Բաքվում հայտարարեց, որ նախագծի մասնակիցները սկսել են դրա գործնական իրականացումը։


Իրանը ներկայացրել է իր առաջարկած 16 հոդվածներից բաղկացած հուշագիրը, որտեղ նշվում է, թե ինչպես է Թեհրանը տեսնում նախագծում Մոսկվայի մասնակցությունը: Խոսքը երթուղու ողջ ընթացքում տեխնիկական կառույցների կառուցման և նախագծման հետ կապված կոնկրետ խնդիրների մասին է, այդ թվում՝ 22 թունելների անցկացման և 15 հատուկ կամուրջների կառուցման։ Միաժամանակ, Իրանի Ռեշտ-Աստարա հատվածը զարգացման և ընդլայնման հեռանկարներ ունի դեպի Պարսից ծոցի երեք նավահանգիստներ։ Դրա համար անհրաժեշտ է կառուցել լայն երկաթուղի, որպեսզի բեռները մի գծից մյուսը չտարանցվեն։ Ճիշտ է, դեռ լիովին պարզ չէ, թե Իրանում ինչ չափիչ տարբերակ է ընտրվելու։


Ռուսաստանում երկաթուղու լայնությունը 152 սմ է, Իրանում՝ 143,5 սմ, իսկ Ռեշտից Աստարա երկաթուղու իրանական հատվածը իրանական չափանիշներով է։ Առաջարկ կա գոյություն ունեցողին զուգահեռ կառուցել երրորդ գիծը, որի լայնությունը կկազմի 152 սմ, ինչը կբարձրացնի ճանապարհի թողունակությունը։


Թեհրանի եւ Մոսկվայի միջև ձեռք բերված պայմանավորվածությունների համաձայն՝ երկու երկրների միջև բեռնափոխադրումների ընդհանուր ծավալը պետք է հասնի 115 մլն տոննայի։ Դրա համար անհրաժեշտ է նաև զարգացնել ենթակառուցվածքներն ու կարողությունները, մասնավորապես, ավելացնել գնացքների թիվը։


Աֆանդիզադեի խոսքով, ներկայումս բանակցություններ են ընթանում Ռուսաստանի նախագծին ֆինանսական մասնակցության շուրջ։ Նախկինում ենթադրվում էր, որ «Ռուսական երկաթուղիներ»-ն անմիջականորեն կներգրավվեն շինարարական աշխատանքներում, սակայն այժմ դիտարկվում է միայն ռուսական ֆինանսավորումը, և Իրանը մտադիր է ինքնուրույն ավարտել ճանապարհի շինարարությունը։
Սա կարևոր, բայց դեռևս դետալ է կտրուկ փոխված իրավիճակում: Այս ոլորտում բանակցային գործընթացը նկատելիորեն ակտիվացել է։ Ծրագրի բոլոր մասնակիցները անցել են գործնական որոշումներ կայացնելու փուլ։


Ռեշտ-Աստարա հատվածը, որպես Ռեշտ-Կազվին երկաթուղու մաս (170 կմ), ներառված է Հյուսիս-Հարավ միջազգային տրանսպորտային միջանցքում, որը 7,2 հազար կիլոմետր է և ձգվում է Սանկտ Պետերբուրգից մինչև Մումբայ նավահանգիստ (Հնդկաստան)։ Սա համարվում է այլընտրանք Սուեզի ջրանցքով Եվրոպան, Պարսից ծոցի երկրներն ու Հնդկական օվկիանոսը կապող ծովային ճանապարհին։ Մումբայից Սանկտ Պետերբուրգ և հակառակ ուղղությամբ ապրանքների առաքման ժամկետը երկաթուղով կկազմի մինչև 15-24 օր, մինչդեռ Սուեզի ջրանցքով երթուղին ենթադրում է 30-45 օր ժամկետ։ Այդ իսկ պատճառով բարդ դոսյե կուտակած Ռեշտ-Աստարա նախագիծը համարվում է մեծ աշխարհաքաղաքականության բարոմետր։


Հյուսիս-Հարավ տրանսպորտային միջանցքի ստեղծման մասին միջկառավարական համաձայնագիրը ստորագրվել է Ռուսաստանի, Հնդկաստանի և Իրանի կողմից դեռևս 2000 թվականին՝ 2013 թվականին Չինաստանի կողմից «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» նախագծի մեկնարկից շատ առաջ։


Անցել է 23 տարի, որոնց ընթացքում տարբեր ձևաչափերի և մակարդակների բանակցություններ են վարվել միջանցքի երկաթուղային բաղադրիչի գործարկման շուրջ, բայց տարբեր պատրվակներով դրանք անպտուղ են եղել։ Ավելին, Իրանն է շատ դեպքերում եղել «զգայուն օղակը»։ Նա կա՛մ ֆինանսավորման բացակայության պատրվակով, կա՛մ միջուկային ծրագրի շուրջ համաձայնագրի գործողության և ԱՄՆ-ին չնյարդայնացնելու պատճառով արգելափակել է իրադարձությունների զարգացումը։
Միևնույն ժամանակ, Ադրբեջանը մեծ քաղաքական լարվածությամբ է ընկալել այն, թե ինչպես է Իրանը միջոցներ գտել Թուրքմենստանով և Ղազախստանով, այսինքն՝ Հյուսիս-Հարավ միջանցքի արևելյան հատվածով, Ռուսաստանի հետ կապող 650 կիլոմետրանոց գիծ անցկացնելու համար։


Անդրկովկասում Թեհրանը քննարկում էր Հայաստանի և Վրաստանի տարածքներով Ռուսաստանի հետ երկաթուղային հաղորդակցությունը վերականգնելու նախագիծը, որը հնարավորություն կտար Պարսից ծոցը վրացական սևծովյան նավահանգիստներով կապել Բուրգասի և Վառնայի հետ։ 


Նման տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքի գաղափարը խթանելու Թեհրանի շահագրգռվածությունը Թուրքիայից կախվածության նվազեցումն էր։ Ուստի Անդրկովկասում մինչև որոշակի պահ Բաքվի և Երևանի միջև կատաղի աշխարհաքաղաքական մրցակցություն էր ընթանում Հյուսիս-Հարավ միջանցքի տարբեր երթուղիների կառուցման առումով։


Բայց հետո եղավ Ադրբեջանի համար հաղթական երկրորդ ղարաբաղյան պատերազմը և Թուրքիայի ազդեցության ուժեղացումը, ինչպես նաև Հայաստանի դեպի Արևմուտք շեղման սկիզբը։


Թեհրանը տեսնում է, որ Երևանի և Բաքվի միջև խաղաղության պայմանագրի ստորագրումը ձգձգվում է ռուս-ադրբեջանական բազմապրոֆիլ կապերի և հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին, և որ հիմա միջանցքը մոտ է հայ-ադրբեջանական տարածաշրջանային հակամարտությանը։


Գումարած ուկրաինական ճգնաժամը, որը բացահայտեց աշխարհաքաղաքական անկայունությունը Սև ծովի ավազանում։ Արևմուտքի կողմից ռուսական հաղորդակցությունների շրջափակումը ստիպեց Մոսկվային գործել հարավային ուղղությամբ փորձել կառուցել նոր տրանսպորտային լոգիստիկա։
Իրանում հասկացան, որ ամեն ինչ «լուրջ ու երկար ժամանակով» է, որ Մոսկվայի համար դա դառնում է ռազմավարական անհրաժեշտություն։ Ահա այդպես էլ հաշվի առնելով նոր աշխարհաքաղաքական իրավիճակը ի հայտ եկավ համակարգային որոշակիության գործոնը։


Արդյունքում Թեհրանը մերժեց բոլոր նախկին հաշվարկներն ու փաստարկները, որոնք առնչվում էին առաջին հերթին Ադրբեջանի քաղաքականության գնահատմանը։ Աստարա-Ռեշտ ծրագրի իրականացումն արագորեն դուրս եկավ մեռյալ կետից, սկսվեցին կոնկրետ աշխատանքները։


Այժմ հիմնական գիծը (թեև առայժմ միայն տեսական մակարդակով) պարունակում է հետևյալը.
Նախ ապագա Հյուսիս-Հարավ գծի երկայնքով բեռնափոխադրումների վերակողմնորոշում  ռուսական ուղղությամբ, և այդ նախագիծն ինքնին դառնում է ավելին, քան երկաթուղային գիծ: Կասպից ծովի երկրները, Պարսից ծոցի միապետությունները, Հնդկաստանը, որոնք նախկինում կենտրոնացած էին Մոսկվայի հետ տնտեսական կապերի ամրապնդման վրա, այժմ կխաղան միջազգային տնտեսության հետ Ռուսաստանի միացման կետերի դերը:
Երկրորդ, Իրանի, Ադրբեջանի և Ռուսաստանի միջև ինտեգրացիոն գործընթացները կսկսեն ակտիվանալ, ինչը կազդի այդ երկրների քաղաքական փոխգործակցության վրա ոչ միայն Անդրկովկասի, այլ նաև ողջ Մերձավոր Արևելքի վրա։


Երրորդ հերթին նվազում է այսպես կոչված Զանգեզուրի միջանցքի դերը, որով Հայաստանի տարածքով դեպի Թուրքիա ելքով Բաքուն նախատեսում է կապ հաստատել Նախիջևանի հետ։


Չորրորդ հերթին իրանական երթուղու օգտագործումը կարևոր կլինի նաև եվրոպական երկրների համար, որոնք կարող են նոր խթաններ ստանալ տարածաշրջանում քաղաքականության համար։


Հինգերորդ հերթին ծնվում է «Մերիդիան Եվրասիա» ինտեգրացիոն նախագիծը, որը կբերի մեծ փոփոխությունների, քանի որ նոր խթանիչ միջոցներ են պահանջվելու առևտրատնտեսական հարաբերությունների զարգացման համար, բայց արդեն բազմակողմ ձևաչափերով, ինչը կփոխի իրավիճակը ոչ միայն Մեծ Մերձավոր Արևելքում, այլ նաև Հարավային, Արևմտյան, Կենտրոնական Ասիայում և նույնիսկ Եվրոպայում։

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am

Historical Dates ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ
Приказ не сопротивляться поступил из Армении в Арцах: КарапетянНефть Brent подорожала до $75,03 за баррель Самолет совершил экстренную посадку из-за мыши, обнаруженной пассажиром в коробке с едой США готовятся к введению санкций против пророссийского экс-премьера Грузии «У лающей собаки нет зубов, чтобы кусаться»: «Гражданский договор» снова демонстрирует свои страхиАрхиепископ Баграт Галстанян: Настали времена украденной чести и радости Мы ответственны за судьбу армянства перед будущими поколениями: Послание Аршака Карапетяна по случаю Дня НезависимостиОт имени Сержа Саргсяна утром воздана дань уважения и возложен венок в Воинском пантеоне «Ераблур» Архиепископ Езрас Нерсисян освятил новую армянскую церковь в селе Шаумяновском Ростовской области США гордятся тем, что продолжают поддерживать Армению – Блинкен «Интер» на своей официальной странице отметил, что Генрих Мхитарян уже сыграл в клубе 100 матчей «Здесь я понял, что мне хочется много снимать Родину»: Виген Ананян Мэр Еревана направил поздравительное послание по случаю Дня Независимости Республики Армения Число погибших при израильском ударе в Ливане выросло до 12 «Ухудшение отношений с ЕАЭС может иметь цепные и катастрофические последствия для Республики Армения» - Аршак КарапетянГлава делегации ЕС в Армении поздравил республику с Днем независимости По следам скандальных записейГрайр Гегамян назначен военным атташе Армении в США Поправки в Конституции должны быть направлены не на отказ от исторической правды, а на сохранение государственности и территориальной целостности: Аршак КарапетянЗахарова заверила о скором суде над азербайджанскими убийцами миротворцев РФ в Нагорном Карабахе Нефть Brent подешевела до $74,68 за баррель Рубен Варданян – Пашиняну: Каждый думает о действиях другого, исходя из моделей и принципов своей жизни ABC: Израиль 15 лет готовил операцию по подрыву пейджеров в Ливане СМИ: В центре Еревана произошла потасовка с участием десятков человек «Паст». Никол Пашинян в своем «репертуаре». Кто бросит ему спасательный круг? BBC: Что происходит с Рубеном Варданяном и другими армянами в азербайджанских тюрьмах Brent подешевела до $73,32 за баррель на данных API о росте запасов нефти в США В Белом доме ознакомились с мирным планом Зеленского и сочли его рабочим Лига чемпионов: Матчи дня Восьмилетняя девочка угнала автомобиль у собственной матери и 25 минут каталась на нем Всё тайное рано или поздно становится явным Сколько снарядов нужно купить, чтобы эти Индийские артиллерийские средства дали результат? Аршак КарапетянВ армянских церквях России и Беларуси отметили праздник Воздвижения Животворящего Креста Господня Brent торгуется у $71,6 за баррель Статуя богини Анаит доставлена из Великобритании в Армению В Армению доставлены 6 мусоровозов – они будут переданы мэрии Еревана Два человека пострадали в ДТП в Лорийской области Летевший из Еревана в Москву борт «Аэрофлота» вынужденно сел в Астрахани Архиепископ Галстанян посетил парламент Армении – он готов к встрече с представителями правящей партии Задержан глава военного представительства Минобороны РФ «Подарок» власти Аршаку КарапетянуОтношения Армении с Россией должны быть на самом важном месте, а у Запада нет того продукта безопасности, который он может предоставить Армении: Аршак КарапетянВИДЕО։ Диаспора имеет серьзный потнциал для обеспечения безопасности Армении: КарапетянДТП в Ереване: водитель скончался в больнице В МИД РА 16 сентября состоится официальная встреча министров иностранных дел Армении и Франции Оверчук о разблокировке коммуникаций: Россия готова помогать, исходя из принципов суверенитета и юрисдикции Армении После проливного дождя Ереван вновь затопило Рукописную Библию XIV века продали почти за $7 млн. Диаспора имеет серьезный потенциал для обеспечения безопасности Армении: КарапетянУкраинские силы не в состоянии использовать западное оружие: Путин
Самое популярное