Русский
ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


Իրանից Հայաստան և Վրաստան միջանցքը զգալիորեն կկրճատի բեռների տեղափոխման ժամանակը

ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

Realtribune.ru-ն գրում է, որ Տրանսպորտային միջանցքների և լոգիստիկայի թեման աշխարհաքաղաքականության և տնտեսության կարևորագույն գործոններից է։ Դրա շուրջ տարվում են ամենադաժան բաց ու փակ պատերազմներ, ինտրիգներ ու պայքար։ Կովկասը կարևոր աշխարհաքաղաքական տարածաշրջան է, և տրանսպորտային, և լոգիստիկ հանգույց է, որտեղ միահյուսված են համաշխարհային բոլոր կարևոր խաղացողների (Ռուսաստան, ԱՄՆ, Չինաստան, Հնդկաստան, Թուրքիա և Իրան) շահերը, և այդ ուղիների  պահպանման, զարգացման և նոր երթուղիների բացման, ինչպես նաև դրանց նկատմամբ վերահսկողության համար պայքար է մղվում։ Այս պայքարում պատանդ են դառնում տարածաշրջանային փոքր երկրներն ու տարածքները, որոնք ստիպված են մանևրել ելնելով իրենց շահերից, հարել այս կամ այն ​​խոշոր խաղացողին շահույթի, անվտանգության և գոյատևման շահերից ելնելով։ Հենց նման բարդ նյութատեխնիկական թակարդում է հայտնվել Հայաստանը ԽՍՀՄ փլուզումից հետո։

Գործնականում չունենալով առևտրատրանսպորտային խոշոր ուղիներ և գտնվելով բարդ աշխարհաքաղաքական միջավայրում և հարաբերություններում Թուրքիայի և Ադրբեջանի հետ, Հայաստանը միաժամանակ չունի սահման և անմիջական մուտք դեպի իր ռազմավարական գործընկեր Ռուսաստան։ Հայաստանի համար շատ դժվար է պաշտպանել իր շահերը տարածաշրջանում և դիմակայել այն մարտահրավերներին ու ճնշումներին, որոնք նա զգում է որոշ հարևան պետությունների կողմից: Ինչպես նաև չկա բավարար տրանսպորտային լոգիստիկա, թե՛ տնտեսական զարգացման և, թե՛ անվտանգության ապահովման արդյունավետ աջակցության համար։

2008 թվականին Իրանը, Հնդկաստանը և Չինաստանը Հայաստանին առաջարկեցին կառուցել մայրուղի հայկական Մեղրի քաղաքից, Իրանի հետ սահմանից մինչև Վրաստան, որտեղից էլ ճանապարհ է բացվում (այդ թվում ծովային) դեպի Ռուսաստան, Եվրոպա և ամենուր։ Հաշվի առնելով նման լուրջ նախագիծն Ասիական զարգացման բանկը համաձայնեց ֆինանսավորել 2 մլրդ դոլար արժողությամբ այդ նախագիծը: Գրեթե 600 կմ երկարությամբ Հյուսիս-Հարավ միջանցքը ժամանակակից ավտոմայրուղու տեսքով նախատեսվում էր ավարտել 10 տարում (2009-2019): Սակայն անցել է 12 տարի, և կառուցվել է ողջ երթուղու միայն 10 %-ը։ Ելնելով իրավիճակից չինացիներն առաջինը լքեցին նախագիծը, իսկ հետո արդեն 2021 թվականին, ստուգելով շինարարության ընթացքը, որը պետք է ավարտվեր մինչ այդ, Ասիական բանկը փակեց կառույցի ֆինանսավորումը։ Հայերը մեղադրում էին իրենց իշխանություններին կոռուպցիայի և ձախողման մեջ, ինչը համընկնում էր նախագծի հակառակորդների՝ Ադրբեջանի և Թուրքիայի շահերին։ Այդ ամենը դժվար է վիճարկել, քանի որ Հայաստանում, ինչպես գրեթե ամենուր, կա կոռուպցիա, և կան արտաքինից ֆինանսավորվող և իրենց երկրների շահերը վաճառող ներքին թշնամիներ, պաշտոնյաներ ու քաղաքական գործիչներ։ Իհարկե, այդ նախագծի իրագործման խափանման մեջ շահագրգռված հիմնական հակառակորդները կարող են լինել Հայաստանի և Իրանի հակառակորդները՝ Ադրբեջանը, Թուրքիան և Իսրայելը։ Փաստ է ղարաբաղյան վերջին պատերազմում Հայաստանի իշխանությունների խիստ անհասկանալի գործողությունները, Թուրքիայից նրանց տարօրինակ աջակցությունը։ Հիմա պետք չէ պաշտոնապես որևէ մեկին մեղադրել, առավել ևս միջամտել Հայաստանի ներքին գործերին, քանի որ յուրաքանչյուր պետության իշխանություն ունի իր աշխարհաքաղաքական շահերը։ Կարծում եմ, որ հայ ժողովուրդն ինքն ամեն ինչ կպարզի իր իշխանությունների ու երկրի ու Ղարաբաղի շահերի դավաճանների հետ։ Ուղղակի նշենք, որ ցանկացած պետության իշխանություն առաջին հերթին պետք է արտահայտի իր երկրի և ժողովրդի շահերը, և միայն այդ շահերի հիման վրա է, որ նրանք պետք է գործեն արտաքին քաղաքականության մեջ, կնքեն որոշակի դաշինքներ, պայմանագրեր։ Շարունակելով Իրանը Հայաստանին կապող ճանապարհների մասին զրույցը նշենք, որ այսօր Գորիս-Կապան ավտոճանապարհն Իրանից Հայաստան խոշոր բեռնատար մեքենաների անցման հիմնական և միակ ճանապարհն է։ Եթե ​​մեքենաների երթևեկության հետ կապված խնդիրներ չկան, և Հայաստանում դեռևս կա փոքրածավալ շրջանցիկ ճանապարհ, ապա բեռնատարների անցումը դժվարանում է Ադրբեջանի կողմից ներդրված նոր մաքսակետերով։ Այլընտրանքային ճանապարհ ապահովելու համար Հայաստանի իշխանությունները մտադիր են «Հյուսիս-հարավ» ծրագրի շրջանակներում 1 մլրդ դոլար ներդնել Քաջարան-Սիսիան ավտոճանապարհի կառուցման համար։ Անհայտ է, թե երբ, ինչպես և որտեղից Հայաստանը կգտնի այդ գումարը, բայց նշենք այդ նախագծի ծայրահեղ կարևորությունը։ Բացի վերը նշված տրանսպորտային նախագծերից, Հայաստանն ուներ նաև այլ նշանակալից նախագծեր, օրինակ Ռուսաստան-Վրաստան-Հայաստան-Իրան էներգետիկ կամրջի ակտիվացումը, որը նախկինում հավանության էր արժանացել բոլոր չորս երկրների էներգետիկայի նախարարությունների կողմից։ Իրանի հյուսիսն ունի էներգիայի մեծ դեֆիցիտ, և Իսլամական Հանրապետության համար ավելի ձեռնտու է ոչ թե արտադրող հզորություններ կառուցելը, այլ ներմուծման հիման վրա էլեկտրաէներգիա ստանալը։ Ընդ որում, այդ մատակարարումներին կարող էին մասնակցել ոչ միայն Ռուսաստանի, այլ նաև Հայաստանի և Վրաստանի արտադրող հզորությունները։ Էներգետիկ կամուրջի նախագիծը շահավետ է բոլոր մասնակիցների համար։ Խնդիրը զուտ տեխնիկական է։ Վերջին տարիներին Հայաստանը համաժամացրել է իր էներգահամակարգը Իրանի հետ, համապատասխանաբար Վրաստանի և Հայաստանի միջև էլեկտրաէներգիայի փոխանակման համար օգտագործվում են DC ներդիրներ։ Բոլոր խնդիրները լուծելու համար ստեղծվել է աշխատանքային խումբ, և 2016 թվականի ապրիլին Հայաստանի, Ռուսաստանի, Իրանի էներգետիկայի նախարարները և Վրաստանի էներգետիկայի փոխնախարարը Երևանում ստորագրել էին «ճանապարհային քարտեզ» տեխնիկատնտեսական հիմնավորումով, որը նախատեսում էր համատեղ զարգացում։ Սակայն նախագծի մեկնարկը դեռ ավարտված չէ։

Հյուսիս-Հարավ միջազգային տրանսպորտային միջանցքը և դրա ինտերֆեյսն այլ տրանսպորտային միջանցքների հետ միասին հնարավորություն կտան ստեղծել միասնական տրանսպորտային համակարգ ամբողջ Եվրասիական տարածքում: Դրա հիմնական առավելությունն այլ երթուղիների նկատմամբ ապրանքների առաքման ժամանակի զգալի կրճատումն է։

Իսկ Հյուսիս-Հարավ միջանցքով բեռնափոխադրումների ներուժը կարող է հասնել տարեկան 25 մլն տոննայի։ Միևնույն ժամանակ, կա տրանսպորտային երթուղիների տեխնոլոգիական բարելավման, տրանսպորտային ենթակառուցվածքների որակի բարելավման և միջազգային միջանցքի թվայնացման հետ կապված տրանսպորտային և առևտրի աճի զգալի ներուժ։ Այդ միջանցքով փոխադրվող ապրանքների թողունակությունը և ծավալները համեմատելի են ծովային տրանսպորտի հետ։ Հյուսիս-Հարավ տրանսպորտային միջանցքը կարող է դառնալ ԵԱՏՄ բոլոր երկրների տնտեսական զարգացման կարևորագույն շարժիչ ուժը: Այն կնպաստի արդյունաբերական համագործակցության զարգացմանը և շահագրգիռ այլ երկրների հետ լոգիստիկ շղթաների ստեղծմանը։

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am 

Historical Dates ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ
По следам скандальных записейПоправки в Конституции должны быть направлены не на отказ от исторической правды, а на сохранение государственности и территориальной целостности: Аршак КарапетянЗахарова заверила о скором суде над азербайджанскими убийцами миротворцев РФ в Нагорном Карабахе Нефть Brent подешевела до $74,68 за баррель Рубен Варданян – Пашиняну: Каждый думает о действиях другого, исходя из моделей и принципов своей жизни ABC: Израиль 15 лет готовил операцию по подрыву пейджеров в Ливане СМИ: В центре Еревана произошла потасовка с участием десятков человек «Паст». Никол Пашинян в своем «репертуаре». Кто бросит ему спасательный круг? BBC: Что происходит с Рубеном Варданяном и другими армянами в азербайджанских тюрьмах Brent подешевела до $73,32 за баррель на данных API о росте запасов нефти в США В Белом доме ознакомились с мирным планом Зеленского и сочли его рабочим Лига чемпионов: Матчи дня Восьмилетняя девочка угнала автомобиль у собственной матери и 25 минут каталась на нем Всё тайное рано или поздно становится явным Сколько снарядов нужно купить, чтобы эти Индийские артиллерийские средства дали результат? Аршак КарапетянВ армянских церквях России и Беларуси отметили праздник Воздвижения Животворящего Креста Господня Brent торгуется у $71,6 за баррель Статуя богини Анаит доставлена из Великобритании в Армению В Армению доставлены 6 мусоровозов – они будут переданы мэрии Еревана Два человека пострадали в ДТП в Лорийской области Летевший из Еревана в Москву борт «Аэрофлота» вынужденно сел в Астрахани Архиепископ Галстанян посетил парламент Армении – он готов к встрече с представителями правящей партии Задержан глава военного представительства Минобороны РФ «Подарок» власти Аршаку КарапетянуОтношения Армении с Россией должны быть на самом важном месте, а у Запада нет того продукта безопасности, который он может предоставить Армении: Аршак КарапетянВИДЕО։ Диаспора имеет серьзный потнциал для обеспечения безопасности Армении: КарапетянДТП в Ереване: водитель скончался в больнице В МИД РА 16 сентября состоится официальная встреча министров иностранных дел Армении и Франции Оверчук о разблокировке коммуникаций: Россия готова помогать, исходя из принципов суверенитета и юрисдикции Армении После проливного дождя Ереван вновь затопило Рукописную Библию XIV века продали почти за $7 млн. Диаспора имеет серьезный потенциал для обеспечения безопасности Армении: КарапетянУкраинские силы не в состоянии использовать западное оружие: Путин Директор Национального центра ожогов и дерматологии: Число обращающихся к нам людей увеличивается Состоялся телефонный разговор премьер-министра Пашиняна с госсекретарем США Энтони Блинкеном Армянские журналисты вновь примут участие в литовском футбольном турнире 13-летний саксофонист Микаел Арутюнян получил Гран-при нидерландского международного конкурса Международный банк реконструкции и развития выделит Армении кредит в размере $40 млн. USAID более, чем в два раза увеличивает сумму выделяемой Армении поддержки Михаил Галустян сыграет главного героя в новом полнометражном фильме «Наша Russia» Олимпийский чемпион по гимнастике Артур Далалоян примет участие в открытии сезона школьного спорта в «Лужниках» Юный российский шахматист Юра Амбарцумян победил в чемпионате и стал кандидатом в мастера спорта Подразделения ВС РА не открывали огонь в направлении азербайджанских позиций: Министерство обороны Захарова: Мы уверены, что в Баку хорошо понимают, зачем в НАТО стремятся укрепить свои позиции в Азербайджане Barerar.am – новая платформа, предоставляющая возможность напрямую и без посредников оказывать помощь нуждающимся семьям Товмасян: В мировой истории нет практики суда над главой КС Мы рассматриваем предвзятые и несправедливые заявления ЕС как вмешательство в наши внутренние дела: МИД Азербайджана Важно сосредоточиться на национальных интересах, то есть положить конец изменению внешних приоритетов: Аршак КарапетянАрцаху должен быть возвращен его исторический статус, и власти Азербайджана не смогут отменить это: Аршак Карапетян«Паст». Кому выгодно выбрасывать подобную ​​«информацию» в поле?
Самое популярное